پرسش و پاسخ گمرکی

پرسش و پاسخ گمرکی

مقررات گمرکی، اختلافات گمرکی، جرائم گمرکی، ترانزیت خارجی، ترانزیت داخلی، قاچاق کالا و ارز، تخلفات گمرکی، واردات، صادرات
پرسش و پاسخ گمرکی

پرسش و پاسخ گمرکی

مقررات گمرکی، اختلافات گمرکی، جرائم گمرکی، ترانزیت خارجی، ترانزیت داخلی، قاچاق کالا و ارز، تخلفات گمرکی، واردات، صادرات

آقای جعفرزاده


سوال )


کارمندان بازرسی وزارت بازرگانی ، مقادیری LCD  را که در فروشگاه داشتم و تازه از یک نفر خریده بودم ، صورتجلسه کردند و به گمرک دادند . فروشنده می گوید شما قیمت کالا را پرداخت کن تا من وارد عمل شوم و مشکل را حل کنم . راهنمایی کنید که من چه کار کنم ؟ در گمرک چه اتفاقی می افتد ؟


پاسخ )


بهتر است پس از رفع ظن قاچاق از کالا ، قیمت آن را پرداخت کنید مگر اینکه بین شما از قبل توافق دیگری بوده باشد . با این وصف فروشنده اصولا ضامن کشف هر گونه فسادی از جمله قاچاق بودن کالاست .

باید مدارک مثبت خرید کالا از فروشنده مانند فاکتور خرید را به گمرک ارائه و ید ما قبل خود را تعیین و اثبات نمائید و جهت معرفی وی برای تکمیل تحقیقات در گمرک همکاری کنید و اگر فروشنده ، مدارک مثبته گمرکی از قبیل (( برگ سبز)) به شما داده ، آن را ضمن معرفی ید ما قبل به گمرک ارائه دهید . چنانچه ید ما قبل خود را تعیین و اثبات کنید و وی فاکتورهای فروش یا قرارداد خرید و فروش کالای توقیف شده را تایید نماید در این صورت اتهامی متوجه شما نبوده و ایشان باید ورود مجاز کالا به کشور را ثابت نماید .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد