پرسش و پاسخ گمرکی

پرسش و پاسخ گمرکی

مقررات گمرکی، اختلافات گمرکی، جرائم گمرکی، ترانزیت خارجی، ترانزیت داخلی، قاچاق کالا و ارز، تخلفات گمرکی، واردات، صادرات
پرسش و پاسخ گمرکی

پرسش و پاسخ گمرکی

مقررات گمرکی، اختلافات گمرکی، جرائم گمرکی، ترانزیت خارجی، ترانزیت داخلی، قاچاق کالا و ارز، تخلفات گمرکی، واردات، صادرات

آقای الف - یحیی زاده


سوال )آیا شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری و توریستی می تواند در یکی از کمرمات ورودی (گمرک بازرگان) تور ورودی خود که از کشورهای اروپایی با اتومبیلهای شخصی مانند کاروان و سواری وارد کشور عزیزمان می شود خود شرکت می تواند کارهای گمرکی مانن اظهار نامه جهت عبور موقت و یا تضمیین عبور موقت جهت ورود توریست به کشور مان شود از نظر گمرک مشکلی ندارد .

ادامه مطلب ...

آقای سلیمان زاده


سوال )


من در برگشت از مسافرت خارجی از طریق فرودگاه بین المللی امام که صبح خیلی زود بود پشت سر چندمسافر دیگر وارد قسمت گمرک شدم و کیف سامسونت خودم را روی دستگاه گذاشتم و آن را برداشتم و از سالن خارج شدم . بعد از آن یک مامور انتظامی به من مراجعه و درخواست کرد کیف را باز کنم ووقتی دید که پنجاه دستگاه موبایل در آن است آن را صورتجلسه و قاچاق اعلام کردند آیا این کار واقعاً قاچاق است ؟

ادامه مطلب ...