پرسش و پاسخ گمرکی

پرسش و پاسخ گمرکی

مقررات گمرکی، اختلافات گمرکی، جرائم گمرکی، ترانزیت خارجی، ترانزیت داخلی، قاچاق کالا و ارز، تخلفات گمرکی، واردات، صادرات
پرسش و پاسخ گمرکی

پرسش و پاسخ گمرکی

مقررات گمرکی، اختلافات گمرکی، جرائم گمرکی، ترانزیت خارجی، ترانزیت داخلی، قاچاق کالا و ارز، تخلفات گمرکی، واردات، صادرات

آقای مدد شاهی


سوال )


بنده 8 دستگاه کولر را بنا به درخواست یکی از آشنایانم در میدان تره بار تهران تحویل گرفتم تا 3 دستگاه آن را به خانواده ای در تهران بدهم و 5 دستگاه دیگر را به آمل و بابل ببرم و به صاحبانش تحویل دهم . مامورین کالا را توقیف کردند و به من گفتند اگر قبول کنی که بار مال خودت است فقط صد هزار تومان تا یک میلیون تومان جریمه می دهی ولی ماشین و بار آزاد می شود و الا هم ماشین و هم کالا ضبط می شود . من هم چون ماشین مال خودم نیست و راننده ام قبول کردم الان هفده میلیون تومان جریمه تعیین شده و صاحبان کالا هم که بار را از مریوان و سقز خریده اند از دستم شکایت کرده اند . حالا باید چکار کنم ؟
ادامه مطلب ...

آقای دانا


سوال )


آیا گمرک برای بررسی پروانه های گمرکی حتماً اظهارنامه های مربوط به آنها را باید از گمرکات درخواست و بررسی نماید یا می تواند مندرجات پروانه های گمرکی و پکینگ لیست های ارائه شده از سوی صاحب کالا را ملاک ارزیابی و تطبیق قرار دهد ؟

ادامه مطلب ...

آقای اسماعیل زاده

سوال )

آیا گمرک می تواند علاوه بر قسمتی از کالا که قاچاق تلقی شده بقیه کالا و کامیون را هم توقیف نماید ؟

ادامه مطلب ...

آقای حمیدی


سوال )


مامورین انتظامی یکی از گمرکات در گزارش کشف ، برخلاف واقع نوشته اند که من با دیدن مامورین ، متواری شده ام و با تعقیب و گریز دستگیر شده و بالاخره در دادگاه محکوم شده ام  آیا می توانم علیه آن مامورینی که دروغ نوشته اند ، شکایت کنم ؟

ادامه مطلب ...

آقای احمدی

 

سوال )  

 

آیا در قانون جدید امور گمرکی از موارد قاچاق و تخلفات کم شده است ؟

ادامه مطلب ...